Gyömrő Története Fontos Telefonszámok Elektronikus Ügyintézés Pályázatok Tófürdő
Ajánlott oldalaink:
Egyéb ajánlott oldalak:
Itt vagy: www.gyomro.hu » Elektornikus Ügyintézés Tájékoztatás

Elektornikus Ügyintézés Tájékoztatás

Kedves Lakosaink, Ügyfeleink és Partnereink!

Gyömrő Város Önkormányzatát is elérte a digitalizációsfejlődés, mi semkívánunk lemaradni az újszerűmegoldások alkalmazásáról. Tartsonvelünk és intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

De miről is van szó pontosan?

Az elektronikus közigazgatásfejlesztését támogató programok és megoldások hatására már önkormányzatunknál is elérhetővé váltak egyes ügyintézési szolgáltatások elektronikus úton. Ezeket otthon, akár a tv előtt ülve is igénybevehetik, tértől és időtől függetlenül!
Az e-önkormányzati ügyintézés helyszíne az Önkormányzati Hivatali Portál, amely a https://ohp.asp.lgov.hu linken érhető el magánszemélyek és jogiszemélyek, vállalkozások számára egyaránt. A honlapon megjelenő szolgáltatások köre egyre bővül, egyre több ügyintézési lehetőséget nyújt Önnek vagy cégének.

A Portálon jelenleg azalábbi szolgáltatás-csoportok érhetők el:
 

Ügyindítás

A Portálon lehetősége nyílik különféle űrlapok kitöltésére és ezáltal a papíralap helyet elektronikus ügyindításra. A szolgáltatás segítségével az elektronikusan kitöltött és benyújtott kérelmei, beadványai bármilyen egyéb teendő nélkül (postázás, személyesmegjelenés) továbbításra kerülnek hozzánk.
Jelenleg helyiadó, ipar- és kereskedelem, illetve egyéb hatósági ügyekben van lehetőség űrlap benyújtására. Amennyiben azonban nem talál a kívánt ügytípushoz formalizált űrlapot a Portálon, úgy lehetősége van szabadszöveges elektronikusbeadványon keresztül iügyindításra is. Tekintsemeg a jelenleg elérhető teljes ügykör-listát!
 

Adóegyenleglekérdezés

A szolgáltatás segítségével lekérdezheti az önkormányzatunkhoz tartozó helyiadó egyenlegét. A lekérdezés során egyszerűen azonosítja magát, majd megadja az adóazonosítójelét, vagy a vállalkozása adószámát és máris megismerheti a személyes vagy képviselt cég nyilvántartott adó egyenlegét. Természetesen más személy, vagy vállalkozás esetében akkor tudja igénybevenni ezt, ha érvényes és egyúttal a helyi adóhatósághoz benyújtott meghatalmazással rendelkezik. Ezt a meghatalmazást az e-szolgáltatás a háttérben ellenőrzi, külön teendője nincs.
 

Ügykövetés

Elektronikus azonosítást követően a korábban Portálon elektronikusan elindított helyi önkormányzati ügyeinek státuszát is nyomonkövetheti. A Portál három státuszról ad Önnek visszajelzést: folyamatban, lezárt, vagy minden ügy. Jelenleg kizárólag a saját ügyeire vonatkozó információkat kérhet le.
 

Próbálja ki, segítünk hogyan!
 

  1. Általános előfeltételek

    A szolgáltatás használatához az alábbi feltételek szükségesek:
    • IE 11 (vagy frissebb), Mozilla Firefox 57 (vagy frissebb), vagy Google Chrome 62 (vagy frissebb) böngésző;
    • KAÜ azonosítás (Ügyfélkapu, Részleges Kódú Telefonos Azonosítás, és hamarosan az eSzemélyivel történő chip alapú azonosítás);
    • Ha a Rendelkezési Nyilvántartásban kizárta az elektronikus ügyintézést, a szolgáltatásokat saját nevében nem tudja használni.
       
    Az oldal a következő linken érhető el: https://ohp.asp.lgov.hu/ Ha elakadna az ügyitézésben, akkor ajánljuk figyelmébe, hogy a Portálon megtalálható valamennyi funkció részletes leírása és az oldal használatával kapcsolatos jogok és feltételek (ÁSZF), tájékozódjon ott is!
     
  2. Regisztráció, a szolgáltatás igénybevétele

    A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz kötöttek. Az elsőbelépéskor létrejön az ASP személyes fiók, amelyben különféle személyre szabott beállítások és adatok adhatók meg, amelyek természetesen később módosíthatók.

    Azazonosítást követően, az ügyintézés megkezdéséhez először válassza ki Önkormányzatunkat! (Az ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet.)

    Sikeres regisztrációt, bejelentkezést követően, az Önkormányzat kereső menüpontban tudja kiválasztani az Önkormányzatot. Amennyiben korábban már regisztrált és megjelölt alapértelmezett önkormányzatot, akkor a baloldali menüvel azonnal az alapértelmezett önkormányzat kiválasztott szolgáltatására navigálhat el.
     
  3. Ügyindítás

    Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egyelektronikus űrlap benyújtása. Kattintson az Ügyindításra, válasszon ágazatot, és ügytípust, használja a szűrőket! A szűrés után a lekérdezés gombra kattintva megjelennek az elérhető űrlaptípusok, majd az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével töltse ki értelemszerűen az űrlapot.

    Ne ijedjen meg, a szolgáltatás néhány adatát előre feltöltheti.

    Ne feledje el beküldés előtt ellenőrizni a kiltöltöt tűrlapot!

    Lehetősége van a kérelméhez dokumentumokat is csatolni, amelyeket hitelesíteni szükséges, ennek menetéről a rendszer részletes tájékoztatást nyújt.

    Ha végzett válassza a beküldést és űrlapja elindul hozzánk!

    Megjegyzendő, hogy az űrlapok listázásánál a csoportképzés szerinti év az űrlap bevezetésének kezdetét mutatja. Az eljárás módja megadása nélkül az űrlapok nem listázódnak és az űrlapkitöltés nem indítható. Az eljárás módja megkezdett űrlapkitöltés közben már nem változtatható.

  4. Ügykövetés

    Az ügykövetés igénybevételével tájékoztatást kaphat az Önkormányzatunknál folyamatban levő, a Portálon elektronikusan indított ügyének ügyintézési állapotáról. Három féle állapot szerinti szűrés érhető el: folyamatban, lezárt, vagy minden ügy. Jelenleg kizárólag a saját ügyekre vonatkozó információk kérhetők le.

    Kattintson az Ügykövetésre, válasszon a státusz szerinti szűrők közül és nyomja meg a lekérdezés gombot. Ennyi az egész!

    Fontos, hogy az ügykövetés szolgáltatás kiválasztásakor a Portál a háttérben ellenőrzést folytat le a RNY alaprendelkezés tekintetében: vizsgálja, hogytett-e kizáró rendelkezést az e-ügyintézésre vonatkozóan. Amennyiben tett, úgy egy hibaüzenetben kap tájékoztatást arról, hogy az elektronikus ügyintézést tiltó rendelkezés miatt a szolgáltatást annak feloldásáig nem veheti igénybe.
     
  5. Adó egyenleg lekérdezés

    Kattintson az Adóegyenleg lekérdezésre! Adja meg adóazonosító jelét, vagy képviseltje adóazonosító jelét! Figyeljen a megfelelő karakterek bevitelére!
    Ha képviselt adó-egyenlegét kérdezi le, ne feledje a jelölőnégyzet pipálását. Fontos, hogy ehhez meghatalmazás szükséges, ha ilyennel nem rendelkezik korábbról rendszerünkben, nem fogja meg kapni az egyenleget.

    Ha kész, nyomja meg a lekérdezést és már látja is az egyenleget!